Het gebruik van sociale media is nog nooit zo groot geweest als nu. LinkedIn is een van de meest populaire platformen omdat het de perfecte plek is om professionals te verbinden en te netwerken. Als je je bedrijf op LinkedIn wilt promoten, moet je eerst een contentstrategie opzetten. Hieronder vind je tips over hoe je dat precies kunt doen.

Het uitwerken van een strategie

Voordat je begint met posten, moet je bepalen wat voor soort inhoud er gepost wordt en waarom dat relevant is voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan de doelgroep en hun verwachtingen, maar ook aan wat er momenteel aan trends is. Onderzoek zorgvuldig welk type inhoud het beste bij jouw bedrijf past en schrijf daarmee in lijn met jouw doelstelling.

De juiste inhoud maken

Na het uitwerken van de strategie is het tijd om de content te creĆ«ren die jouw doelgroep interesseert en interactie verhoogt. Zorg dat elke LinkedIn ad relevant is voor jouw niche, maar denk ook na over verschillende manieren om inhoud te presenteren. Zo kun je bijvoorbeeld video’s of podcasts maken of afbeeldingen gebruiken die bijdragen aan de berichten die je schrijft. Blijf creatief en speel in op wat er trending is in jouw branche!

Analyseren en Optimaliseren

Je bent nooit klaar met optimaliseren! Door analytics te gebruiken kun je zien welke posts populair zijn onder jouw doelgroep en waar ze over praten. Met dit inzicht kun je ontdekken wat goed werkt en wat niet, waardoor het makkelijk wordt om vervolgens de contentstrategie aan te passen waar nodig. Vergeet ook niet om regelmatig feedback te vragen aan jouw volgers! Op die manier krijg je goed inzicht in wat er onder hen leeft en hoe ze reageren op bepaalde berichten of onderwerpen.