Een bedrijfsnaambord is voor veel bedrijven een belangrijke manier van adverteren. Je kan op een eigen manier laten zien waar jouw bedrijf voor staat, wat je levert, wat voor een sfeer je kan verwachten en meer! Het is belangrijk om bij het laten maken van een bedrijfsnaambord rekening te houden met verschillende aspecten.

Het gebruik van materialen

Bij het laten maken van een bedrijfsnaambord is het belangrijk van te voren te bedenken welke materialen je gaat kiezen. Welk idee wil je uitstralen? Wat wil je graag meegeven aan de klanten/gasten? Een gezellige Engelse pub kan bijvoorbeeld het beste vertegenwoordigd worden door een mooi houten bord, terwijl een statig advocatenkantoor wellicht beter kan kiezen voor een lichtmetalen, zakelijke variant.

Het gebruik van letters

Vergelijkbaar met materiaal, is het lettertypen ook erg belangrijk. Zorg er voor dat de tekst altijd goed leesbaar is. Een mis-match tussen de services en/of producten die het bedrijf levert en het lettertypen dat wordt gebruikt, is snel gemaakt. Probeer bij serieuzere zaken geen gebruik te maken van sierlijke lettertypen en vice versa. Zou jij naar de Efteling gaan, als deze een statisch en zakelijk bedrijfsnaambord had?

Het gebruik van ruimte

Ook is het belangrijk goed te kijken naar de ruimte die je hebt en daar ook slim gebruik van maakt. Een fout welke regelmatig gemaakt wordt is het “volkliederen”van een bedrijfsnaambord. Uit onderzoek is gebleken dat 72% van de mensen geen moeite nemen een bedrijfsnaambord te lezen wanneer deze meer dan 5 regels aan tekst bevatten. Wees met je boodschap, slogan, of bedrijfsnaam dus kort en krachtig!

Wees opvallend

Wees bij het kiezen van een bedrijfsnaambord opvallend, op een goede manier. Kies bijvoorbeeld voor felle kleuren, maar zorg er voor dat het niet overdreven, of irritant wordt!